وقتی سریال مختارنامه بر قیام شیعیان بحرین تاثیر می‌گذارد!
نوشته شده توسط : نگار رضائی

وقتی سریال مختارنامه بر قیام شیعیان بحرین تاثیر می‌گذارد!
به گزارش رهوا و به نقل از ابصار نیوز-بیداری اسلامی در کشورهای عربی اسلامی طی ماههای اخیر به قدری اهمیت یافته که بیشتر کارشناسان در پی کشف علل این اتفاقات هستند، اتفاقاتی که مقام معظم رهبری نیز آنرا بیداری اسلامی خواندند، و بلافاصله این بیداری بیشتر کشورهای عربی اسلامی دارای ساختار استبدادی را فراگرفت.
در این بین علل وقوع چنین حوادثی در کشورهای مذکور از جمله مواردی بود که همه کارشناسان را به پاسخگویی وادار کرد، جدای از فقر، فساد موجود در این کشورها و حضور حاکمان مستبد و زورگو، یک روحیه اسلامی و جهادی در مردمان منطقه به وجود آمده که تاثیر بسزایی در نقش آفرینی های اخیر داشت، زمانی که ترس مسلمانان از برخورد با دستگاه حاکم ریخت، جرقه خیزشهای اسلامی نیز زده شد.
یکی از اعضای کمپین حمایت از مردم بحرین در همین خصوص یکی از علل خودباوری و از بین رفتن ترس شیعیان بحرین را سریال مختارنامه عنوان کرد و به خبرنگار ابصارنیوز گفت: سریال مختارنامه یکی از موثرترین ابزار فرهنگی برای قیام بر علیه حاکم فاسد بحرین بوده است.
علی البحرانی از اعضای کمپین حمایت از مردم بحرین افزود: در طول دهه گذشته استعمارگران تمامی تلاش خود را برای تغییر فرهنگ مردم مسلمان بحرین انجام دادند که یکی از بزرگترین اقدامات آنها تبدیل کردن شبهای منامه به عشرت کده ی سعودی ها بود، اما مردم متدین بحرین هرگز چنین فضایی را نپذیرفتند.
وی با اشاره به نحوه تاثیرگذاری سریال مختارنامه بر مخاطبان خود در بحرین با بیان اینکه اگر بگویم یکی از موثرترین ابزار فرهنگی در جهت بیداری مردم بحرین سریال مختارنامه بوده اغراق نکرده ام تصریح کرد: با آغاز پخش این سریال از شبکه های ایرانی، مردم بحرین علاقه خاصی به آن نشان دادند و طولی نکشید که این سریال جایگاه ویژه ای در میان منازل شیعیان بحرینی پیدا کرد.
وی گفت: متاسفانه فیلنامه های قوی به مانند مختارنامه بسیار محدودند و ای کاش اینگونه سریالها هر چه بیشتر تولید شوند.
البحرانی با بیان اینکه حتی در روز های خونین اخیر در بحرین بسیاری از شیعیانی که قادر به دریافت شبکه های ایرانی بودند شب را با سریال مختارنامه سپری کردند افزود: اگر ساخت سریالی از یکی از اصحاب حضرت سید الشهدا می تواند چنین تاثیری بر باورها و اعتقادات شیعیان بگذارد، نوشتن فیلم نامه های قوی از زندگی معصومین می تواند اثیرات جهانی فزاینده ای را به همراه داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: